Klachtenbeleid

Hulpverlenen is mensenwerk met eventuele onvolkomenheden, misverstanden of fouten. Als verwachtingen van cliënten niet beantwoord worden of als zij ontevreden zijn over een aspect van de hulpverlening is een gesprek hierover met de betrokken medewerker dikwijls al voldoende.   Al onze medewerkers staan hiervoor open.

Als dit niet mogelijk is of niet het gewenste resultaat oplevert, voorziet Andante in 3 klachtmogelijkheden:

  • Je kan contact nemen met de coördinator of de verantwoordelijke psychiater van het team. Deze gegevens vind je in de onthaalbrochure die je meekrijgt bij het eerste gesprek. Contactname kan telefonisch of schriftelijk of via het secretariaat van het team.
  • Je kan contact nemen met de directeur van Andante: Jan Mampuys. Te bereiken op het directiesecretariaat Andante, Herculusstraat 17 te 2600 Berchem, via 03/270.37.77 of via jan.mampuys@andante.be.
  • Je kan contact nemen met Peter De Clercq, de onafhankelijke ombudspersoon van het Overlegplatform Geestelijke Gezondheidszorg van de Provincie Antwerpen (OGGPA) te bereiken op OGGPA, Haagbeuklei 12 te 2610 Wilrijk, 03/609.33.46, 0485/548.143 of via peter.declercq@oggpa.be.